Plecatul sau intorsul in tara

Acest mesaj este un pamflet si trebuie tratat ca atare .

Autorul nu isi asuma nici un fel de responsabilitate daca cineva se simte lezat si recunoaste ca uneori mai bate campii .

 

 

La 20 de ani am decis sa raman in Romania .Cuvinte precum patrie , popor natiune ma emotionau .Eram convins ca pe acest plai , romanii sunt cei mai curajosi  si demni dintre oameni .

Recitam in gand poeziile lui Eminescu si cantam la chitara cantecele  patriotice ale lui Paunescu .

Sa nu ma intelegeti gresit azi nu imi este rusine ca sunt roman , imi este rusine ca alti sunt romani .Astazi traiesc in Romania intr-o societate speriata pe care nimic nu o mai misca . Romania pe care o stiti voi(cei plecati)  probabil mai traieste in discursurile lui Dan Puric si cantecele lui Tudor Gheorghe . In rest este un scandal permanent  in care sportul national este datul la gioale , sa moara si capra vecinului  sau sa moara vecinul si sa-I iau eu capra .

Valoarea , respectul pentru munca bine facuta au murit , important este sa fie ieftint sau daca se poate gratis .

Educatia este inexistenta , de curand am intrebat un tanar ce carti ii plac .M-a privit ca  pe un martian si dupa o perioada indelungata de gandire mi-a spus simplu SF.I-am cerut sa-mi dea macar un titlu .Raspunsul a venit simplu Harry Potter .

Mi-a adus aminte ca la varsta lui aveam abonamente la 3 biblioteci si citeam tot ce imi cadea in mana .Se pare insa ca nu mi-a folosit la nimic , din moment ce imi este imposibil sa comunic cu cei de varsta lui .

Romania  (asa cum o stiti voi ) se scufunda si asta nu e vina cuiva .Orice sistem tinde sa se erodeze din interior .Am crezut ca e vina politicului si politicianismului , intr-o zi mi-am dat seama ca politicieni nu sunt decat o reflexie a societatii in care traim. De fapt din 4 in 4 ani se fac alegeri doar pentru a sti si UDMR  cu cine va guverna .Nimic nu se schimba totul e etern .

Traditile frumoase sarbatori precum Pastele si Craciunul sunt goale de continut . Ne ducem la biserica dupa care transformam sangele Domnului in spritz .Totul este un gratar permanent cu mici si bere  si neaparat  manele  .

Omenia , pilda bunului samaritean , al vecinului saritor nu mai exista .Un vecin de-al meu a facut imprudent sa lezeze cu apelativul “zat” o pisica .Nu a stiut ca aceasta se bucura de protectia sus pusa a unei babe de la parter .Asa ca baba il astepta in fiecare zi ,cand venea de la service si agata de usa liftului o placuta cu “asccensor in reparatie “ .Vecinul statea doar la etajul 10 .

…………….

 

Nu stiu incontro ne indreptam si unde vrem sa ajungem .In Romania orice drum este o aventura cu surprize si in mare parte neplacute .

Nu avem siguranta pe nimic , si nici nu cred ca mai speram in ceva , sau traim cu convingere a ceva .Suntem demoralizati , debusolati si nimic nu ne  mai multumeste .

 

 

………..

 

Pentru voi cei plecati va spun doar atata : “oriunde ati fi ramaneti acolo “ .Nu va invidiez pt cat castigati stiu ca valoarea voastra este mult subevaluata .Stiu ca in fiecare zi trebuie sa fiti de 10 ori de 100 de ori mai buni decat cei de acolo .Stiu ca platiti chirii cat jumatate din veniturile voastre si impozite impovaratoare .Dar traiti in niste tari in care drepturile voastre sunt respectate . In car e puteti spune pana aici magarilor “ asta e dreptul meu “ .

 

Va invidiez pentru curajul pe care l-ati avut  de a pleca in necunoscut  , de a abandona totul aici si a va cladi o viata plina de speranta dincolo .

Stiu ca pana si cresterea noastra economica s-a bazat pe banii pe care voi i-ati trimis in tara ( daca nu ma credeti verificati statisticile) .

Dar mai aveti o datorie poate cea mai grea dintre toate : “ sa pastrati voi traditia si   spiritual romanesc “ pentru ca noi cei de aici suntem incapabili s-o facem.

 

 

Leave a Reply

